Hodně zajímavý článek: Buď kráľ: Rytmus ako vzor pre blogerov a copywriterov

24. april 2011 at 12:45 | Darela Vrbovská |  Rytmus
Rytmus - milujete ho! Nenávidíte ho! Alebo rovno oboje. Kontroverzná to postava slovenského šoubiznisu. Jedno však Rytmusovi odoprieť nemôžeme. Medzi jeho pestrými vulgarizmami nájdeme aj múdrosti hodné zlata. A veruže prínosné aj pre copywriterov a blogerov!


Pravda 1: "Ber si príklad z lepších" (Rytmus - Musíš mať nádej feat. Tina)

Ste dokonalý copywriter? Tak vám gratulujem, úspech nedosiahnete. Nikto totiž vo svojej oblasti nevie toľko, aby nemohol vedieť viac. Platí to aj vo svete reklamného písania, kde sa menia zvyky užívateľov a ich nároky. Preto je potrebné neustále sa zlepšovať.

Ako zlepšiť svoje písanie a vedomosti? Čítajte a píšte. Zo svojej rss čítačky vám prinášam zdroje poznatkov, ktoré mi pomáhajú:

Copyblogger - web Briana Clarka poskytuje mnoho informácií copywriterom, ktorí chcú zlepšiť svoje schopnosti. Je pravdou, že niektoré témy sa už "
recyklujú", ale ak nečítate Copyblogger od roku 2006, potom to nie je problém. Odporúčam odoberať aj newsletter, v ktorom sa dozviete konkrétnejšie rady a občas dostanete zdarma e-book.

Daily Blog Tips - Daniel je bloger, ktorý radí blogerom. Obsah je teda zameraný primárne na rozvoj blogu. S tým sú však, samozrejme, spojené aj texty, preto sa zlepšíte i v tejto oblasti. Osobne oceňujem aj občasné predstavenie zaujímavých pomôcok pre blogerov (napr. SEO checklist).

Men With Pens - stránka zameraná takmer iba na písanie. Ak chcete zlepšiť svoje schopnosti v písaní textov, tak tu nájdete rád dosť. Samozrejme, niektoré články sú o špecifikách anglického jazyka, a tak vám nepomôžu. "Muži s perami" píšu kvalitné články, no zaujímavé je, že veľmi nezvýrazňujú text, čím sa radšej neinšpirujte. Taký text sa ťažšie číta.

Pravda 2: "Úspech znamená strážiť si svoj čas." (Rytmus - Všetko má svoj konec feat. Tina)

Práca copywritera so sebou prináša nutnosť "ovládať čas".

Musíte si vedieť zadeliť svoj čas, pretože ho potrebujete na:
  • stihnutie termínov dohodnutých s klientom/klientmi
  • sebapropagáciu, aby ste mali klientov aj zajtra
  • zlepšovanie svojich schopností
  • oddych a zábavu
  • rodinu
Dôležité je správne plánovanie, preto by ste si mali osvojiť princípy time managementu. Podstatné je všetko si značiť, aby ste na to nezabudli. Taktiež si nechávajte na dokončenie práce časovú rezervu, lebo lenivosť nad vami občas zvíťazí. A oddychovať treba!

Aj Rytmus oddychuje, hoci nám stále pripomína, že tvrdo maká a nespí. Prezradím vám však, že klame...

Pravda 3: "Šikovným patrí svet" (Rytmus - Verejný nepriateľ)

Človek sa stáva šikovným tým, že zlepšuje svoje schopnosti. Copywriter odvádza kvalitnejšiu prácu vtedy, keď získava vedomosti a veľa píše.

Píšte. Veľa. Viac ako raz za týždeň...

Čítanie je síce super, ale nevytvárate pri ňom slová. Písanie vás núti vyberať zo svojho slovníka v hlave slová, spájať ich a vytvárať ucelené myšlienky. Tie potom vkladáte na papier do textového editora. Napísaná myšlienka je komplikovanejšia ako myslená. Písanie má preto na mozog taký vplyv ako zdvíhanie činiek na svaly.

Ak náhodou nepíšete "naostro" pre klienta, cvičte upravovaním textov na vlastnej stránke. Okrem iného tak môžete získať čoraz kvalitnejšie texty. To zistíte vďaka A/B testovaniu.

Bonusová pravda: "Ako keby si si chcela prdnúť, ale nejde to ven." (Rytmus v SuperStar 2011)

Rytmus týmto výrokom počastoval jedno dievča kvôli jej spevu v súťaži Česko-Slovensko hľadá SuperStar. Etika ani význam tejto perly nás však teraz nezaujíma.

Viete, prečo majú niektorí radi Rytmusa? Pre jeho vyjadrovanie sa! Jeho slovník je jedinečný, čo mu pravdepodobne tiež pomohlo v kariére.

Podstatné je, že copywriter by tiež mal mať svoj štýl a nemal by ho popierať. Pestovanie svojho "hlasu" v textoch trvá dosť dlho (ani ja som ten svoj ešte nenašiel ;). Chce to kreativitu, experimentovanie a čas strávený nad upravovaním a vylepšovaním článku. Keď však budete písať naozaj uvoľnene a so svojským prejavom, bude vaša práca kvalitnejšia.

Sú autori (teda nielen copywriteri), ktorí píšu tak, že ich články spoznáte, aj keď sa nepozriete na meno pod článkom. Možno články od niekoho takého čítate, neváhajte jeho meno napísať do komentára. Iste sa poteší.

A prečo vlastne mať svoj štýl? Lebo zaujmete čitateľa. Zapôsobíte, očaríte ho, zvýšite jeho pozornosť - a on sa odvďačí. Stačí, aby ste na konci článku nezabudli na tú správnu výzvu, call to action.

Tak už veríte, že aj Rytmus vám pomôže pri copwritingu?

Článek napsal/a: Ján Baláž
Převzato z/od: Zdroj
 

3 people judged this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement